VCO Komponen Magic: Asid Laurik

Mengapa minyak kelapa dara baik untuk anda?

Soalan yang kompleks ini boleh dijawab dalam satu perkataan: asid laurik!

Lauric acid adalah medium chain utama asid lemak yang ditemui dalam minyak kelapa. Setelah dihadamkan, asid lemak ini akan berubah menjadi monolaurin, yang mempunyai manfaat yang besar bagi tubuh badan.

Mengapa Monolaurin Bermanfaat?

Asid laurik hadir di dalam lemak tepu susu ibu manusia. Ia melindungi bayi daripada jangkitan dan penyakit dengan menyediakan ciri-ciri pembangunan imun. Monoglyceride ini mempunyai ciri-ciri antivirus, antibakteria, antiprotozoal, dan antimikrob yang dapat membantu menyembuhkan pelbagai penyakit. Ia berfungsi untuk memusnahkan virus lipid yang bersalut seperti HIV, herpes, cytomegalovirus, influenza, pelbagai bakteria patogenik, termasuk monocytogenes listeria Helicobacter pylori, dan protozoa seperti giardia lamblia.
 

Minyak kelapa dara boleh menyembuhkan dan mencegah penyakit kerana ia merupakan sumber semulajadi yang paling banyak asid laurik. Kesan yang baik telah dibuktikan oleh kajian yang dijalankan oleh doktor Conrado Dayrit Filipina dalam tahun 1999 hingga 2000. Kajian ini telah dijalankan di San Lazaro hospital di Manila dan ia mengkaji kesan minyak kelapa dan monolaurin pada beban virus pesakit HIV.

Kajian menunjukkan bahawa asid laurik mengurangkan beban virus pesakit HIV. Penyelidikan yang dilakukan oleh Dr Mary Enig Ph.D. juga membuktikan antiviral, antibakteria dan antikulat sifat-sifat rantaian sederhana asid lemak / trigliserida (MCTs) yang ditemui dalam minyak kelapa.
 
Lauric Asid vs Antibiotik

Minyak kelapa dara adalah antibiotik semula jadi kerana mengandungi komponen penting seperti monolaurin. VCO  membekalkan badan anda dengan melawan kuman semulajadi dan menguatkan sistem imun badan serta menentang virus dan mikroorganisma berbahaya.