Anda boleh kelihatan muda berseri

Ramai orang ingin kelihatan muda dan sihat serta dianggap satu pencapaian besar jika dapat dicapainya. Ramai yang  peka ia perlu menggunakan usaha besar untuk mencapainya. Terdapat orang menggunakan kaedah krim dan losen atau keluarkan pil-pil yang dikatakan boleh mengambil masa bertahun-tahun untuk memulihkan muka seseorang. Ada juga yang mahu keputusan segera melalui rawatan-rawatan pembedahan mahal.  Memelihara satu gaya hidup sihat, mudah dan gembira adalah satu tips terbaik. Di sini terdapat beberapa cara-cara semula jadi, mudah dan lebih murah:
  • Cuba membuat terapi sentuhan pada wajah anda dengan melakukan urutan muka. Ini akan rileks dan mencantikkan otot muka anda dan boleh menjadi licin bersama garis-garis halus yang wujud dan menghalang kedutan.
  • Makan Lebih Banyak Makanan Mentah. Minimumkan pengambilan daging-daging dan makanan yang diproses dan mengisi diet anda dengan buah-buahan dan sayur-sayuran segar. Makanan mentah mengandungi enzim yang menggalakkan pengeluaran sel baru yang penting.
  • Rileks dan mengelakkan tekanan. Rehatkan tubuh anda. Bila anda telah letih, badan perlu diberikan masa berehat dan rileks yang sempurna. Dapatkan tidur yang cukup, pergi berurut,  bercuti dan lain-lain.
 

Secara alternatif gunakan hasil khasiat minyak  Kelapa. Hasil-hasil khasiat minyak kelapa mempunyai banyak faedah kesihatan. Jadi orang dinasihatkan mengamalkan penggunaannya  dalam rutin kehidupan harian seseorang. Makan isi buah kelapa, minum air kelapa dan gunakan minyak kelapa dara. Minyak kelapa dara boleh menguatkan sistem imun, meningkatkan metabolisme , dan satu lagi sumber antioksidan , dan lain-lain. Dengan menggunakan kelapa dara pada kulit, ia dapat  melembapkan kulit badan anda, dan juga membuat anda kurang penyakit kulit dan kejengkelan seperti jerawat, psoriasis, ketarosis.