Penggunaan Topikal Minyak Kelapa Dara

Minyak kelapa dara adalah salah satu daripada beberapa makanan tambahan herba yang anda boleh nikmati dengan dua cara iaitu dalaman dan luaran. Mengambil dos yang disyorkan tiga sudu sehari minyak kelapa dara memberi manfaat dan digunakan pada kulit untuk membantu anda dalam pelbagai cara.



Masalah Kulit

Jangkitan kulat psoriasis kronik ... antara jenis penyakit kulit. Lain-lain masalah kulit seperti parut dan ketuat,  kecacatan lain boleh menjejaskan kehidupan sosial dan konsep kendiri. Penyakit-penyakit ini bukan sahaja menyebabkan ketidakselesaan terhadap diri seseorang. Orang yang mengalami pelbagai masalah kulit sering membelanjankan jumlah wang yang besar, ubat sapu dan ubat-ubatan yang mahal. Ada yang berfikir bahawa cara yang paling mudah untuk mempunyai kulit yang sempurna adalah dengan menjalani pembedahan, yang seolah-olah, cara mudah dan cepat tetapi masih mahal. Minyak kelapa dara adalah satu pilihan dengan khasiat yang semula jadi, berkesan, dan tidak begitu mahal.

Minyak terbaik untuk Relaksasi

Minyak kelapa dara sangat baik digunakan sebagai minyak urut. Apabila penyerapan kulit, menghilangkan kotoran dan memperbaiki peredaran darah. Tidak seperti lain-lain minyak, ia tidak meninggalkan terlalu banyak kesan hitam pada helaian dan pakaian. Ciri-ciri terapeutik minyak kelapa dara melegakan sakit otot. Kerana ia cepat diserap oleh kulit, ia adalah disyorkan untuk menggabungkan minyak kelapa dara dengan minyak yang baik monotaktepu (contohnya badam minyak).

Merawat Masalah Kulit dan lain-lain penyakit dengan Minyak Kelapa Dara seperti,
  • Demam: Mengurut minyak kelapa dara di seluruh badan boleh mengurangkan suhu badan.
  • Jerawat: VCO membuatkan wajah anda tidak berminyak  dan membersihkan liang-liang dan memberi seri muka.
  • Gigitan serangga: Meletakkan VCO sedikit pada kawasan yang terjejas akan melegakan gatal-gatal dan mencegah jangkitan. Ia juga boleh menghentikan luka pendarahan dan mepercepatkan pemulihan.
  • Kulit kasar: Membolehkan kulit anda menjadi lembap dengan penggunaan minyak kelapa dara yang kerap kerap. Bukan sahaja wajah anda akan bertambah baik, parut dan perubahan warna pada kulit juga akan hilang. Testimoni daripada ibu-ibu yang menggunakan VCO mengatakan ia boleh mencegah kesan regangan. Minyak kelapa dara juga boleh digunakan sebagai losyen berjemur. Ia akan membuat kulit anda lebih tahan terhadap sinaran matahari serta mengelak penyakit kanser kulit.
  • Kaki atlet dan Badan Bau: VCO adalah antibakteria supaya ia membunuh kuman dan bakteria yang menyebabkan bau badan. Ia juga boleh digunakan untuk menghilangkan jangkitan kulat seperti kaki atlet.
  • Tumor: Tumor merupakan pertumbuhan sel-sel atau tisu yang tidak normal. Tumor memerlukan rawatan segera. Hanya menggosok VCO hangat di kawasan yang terjejas termasuk ubat-ubatan yang betul dan pengubahsuaian gaya hidup boleh mengubah pertumbuhan tumor.

Atasi Masalah

Masalah kulit anda sering berlaku terhadap tubuh badan anda. Jika anda terdedah kepada jangkitan kulat dan kerengsaan kulit yang lain, kemungkinan anda mempunyai sistem imun yang lemah. Ia juga bermakna bahawa badan anda adalah penuh dengan toksin berbahaya. Penggunaan minyak kelapa dara ke atas bahagian yang menghadapi masalahdapat menyembuhkan serta menguatkan sistem imun dan dijadikan sebagai penyahtoksik yang sangat baik.